FANDOM

Tablica – obowiązkowe wyposażenie w każdej klasie. Zwykle ma kolor zielony, a w bogatszych czystszych szkołach tablice są białe.

PisanieEdytuj

Po przeciętnej tablicy pisze się kredą, co strasznie denerwuje dyżurnych, którzy dzień po dniu są zmuszani do niewolniczej pracy przy dostarczaniu „pisadła” do klasy.
Białe tablice stanowią wyjątek, ponieważ po nich pisze się markerem, a zmywa się je ściereczką, co stanowi dodatkowy koszt dla klasowej kasy (czyt. rodziców). Z związku z niebezpieczeństwem jaki stanowi marker dla uczniów, klasy takie są na przerwach opuszczane przez młodzież i zamykane. Zmniejsza to ryzyko zmiany koloru skóry przez uczniów. W afrykańskich szkołach takich zabiegów się nie stosuje.

MiejsceEdytuj

Już od czasów zerówki dzieci są uczone, że miejsce pod tablicą jest niedobre, gdy za karę są tam posyłane. Potem jest już tylko gorzej, ponieważ przy tablicy nauczyciele dokonują na uczniach egzekucji w postaci odpowiedzi ustnej. Robią to, by osłabić pewność siebie przeciętnego nastolatka, który po traumie z dzieciństwa nie potrafi wydusić tam słowa, co z kolei prowadzi do otrzymania odpowiedniej nagrody.

GaleriaEdytuj