FANDOM

Klasa (pomieszczenie) – ciasne pomieszczenie, w którym na ogół nauki pobiera jedna klasa. Zwykle pomieszczeń tego typu jest najwięcej w szkole.

Klasa

Szara rzeczywistość...

PrzynależnośćEdytuj

Przez większość czasu jaki uczeń marnuje spędza w szkole, dane pomieszczenie należy tylko i wyłącznie do danego rocznika. Sytuacja zmienia się w szkole średniej, kiedy to często jest problem ze znalezieniem miejsca dogodnego do edukacji. O dziwo, nieprzypisywanie klasy do żadnego pomieszczenia zmniejsza prędkość jego użycia, co skutkuje zaoszczędzeniem szkolnych pieniędzy, które dyrektor może przeznaczyć na wódę inne cele. Czasem zdarza się, że dany rocznik otrzymuje klasę przeznaczoną do danego typu lekcji, co skutkuje m. in. ciągłym stanem upojenia wśród uczniów w pracowni chemicznej.

ZawartośćEdytuj

Mimo niskiego poziomu polskich szkół, każda klasa zawiera tablicę, godło oraz wypasione biurko i krzesło dla nauczyciela. Uczniowie muszą zadowolić się tym, co jest i nierzadko zdarza się, że są zmuszeni „korzystać” z dobrodziejstw innych klas. Zależnie od sali, czasem znajdują się tam różne przyrządy do konkretnego przedmiotu np. destylator w pracowni chemicznej, czy komputer sprzed 20. lat w sali informatycznej.

Klasy specjalneEdytuj

Niektóre pomieszczenia otrzymują w półświatku uczniowskim status klasy specjalnej. Nie chodzi tu o klasy z niepełnosprawnymi umysłowo uczniami, bo każda by taka wtedy była. Otóż klasa taka jest bardzo pożądana, jako pomieszczenie do nauki przez uczniów z pewnych powodów. Są to:

  • telewizor – dzięki któremu lekcje są częściej multimedialne;
  • zasięg Wi-Fi – przydatny na sprawdzianie, czy nudnych lekcjach[1];
  • na parterze – umożliwia szybką ewakuację w razie zagrożenia sprawdzianem;

PrzypisyEdytuj

  1. A niemal wszystkie są takie